Terapia pedagogiczna to wielospecjalistyczne oddziaływania dla dzieci z nieprawidłowościami rozwoju i zachowania:
- dzieci z ryzykiem dysleksji lub z orzeczoną dysleksją;
- dzieci z zaburzoną koordynacją wzrokowo-słuchowo-ruchową;
- dzieci o obniżonej sprawności manualnej;
- dzieci z trudnościami w uczeniu się (czytania, pisania, ortografii, matematyki);
- dzieci z problemami z koncentracją uwagi i zapamiętywaniem;
- dzieci o zaburzonym słuchu fonematycznym.
Jeśli Twoje dziecko ma problemy z:
- czytaniem,
- pisaniem,
- rozumieniem czytanego tekstu,
- zapamiętywaniem,
- koncentracją uwagi,
- niskim poziomem graficznym pisma (tzw. „brzydkim pisaniem”),
to zgłoś się do nas i poproś o konsultację.
Trudności w uczeniu się pojawiają się na różnych poziomach edukacji szkolnej, a objawem ich mogą być oceny niedostateczne, ogromny wysiłek niewspółmierny do nakładu pracy, zaburzenia emocjonalno-społeczne.
Najczęściej spotykane trudności w uczeniu się przy prawidłowym rozwoju intelektualnym to: dysgrafia, dysleksja, dysortografia,dyskalkulia.
Celem terapii pedagogicznej jest:
- korygowanie obniżonych funkcji percepcyjno-motorycznych (wzrokowych, słuchowych, ruchowych, integracyjnych);
- nauka i usprawnianie umiejętności czytania pod względem techniki i płynności oraz czytania ze zrozumieniem;
- nauka pisania i usprawnianie umiejętności pisania pod względem poprawności ortograficznej i gramatycznej;
- wzbogacanie zasobu słownictwa;
- stymulowanie rozwoju funkcji językowo-słuchowych, pamięci i uwagi;
- wdrażanie do kontroli wytworów własnej pracy;
- wzmacnianie poczucia własnej wartości dzięki m.in. osiąganiu sukcesów.
Aby terapia pedagogiczna była skuteczna prowadzi się ją w formie indywidualnej. Na zajęciach przeplatane są różnorodne formy aktywności i metody pracy – gry dydaktyczne, karty pracy, zabawy ruchowe, zabawy rozwijające zaburzone zmysły, mnemotechniki, treningi słuchowe. Wykorzystywane są również techniki behawioralne i systemy motywacyjne.